تبلیغات
آموزش پخت انواع غذاهای ایرانی - تغذیه و سلامتی



آموزش پخت انواع غذاهای ایرانی

غذاهای فرنگی ، غذاهای ایرانی، غذاهای محلی، سالادها، دسرها، غذاهای دریایی، غذاهای گوشتی

منوی اصلی
آدرس اختصاصی وبلاگ

ارتباط از طریق یاهو مسنجر

ارسال‌پیامک‌ازطریق‌تلفن‌همراه
1000.919.261.77.32

موضوعات مطالب
انواع آش [24]
انواع آبگوشت [10]
ارسالی دوستان [11]
انواع اشکنه [6]
انواع استیک [5]
انواع املت ها [7]
انواع بورانی [1]
انواع پوره [2]
انواع پیتزا [10]
انواع ترشیجات [35]
انواع چلو و پلو [18]
انواع حلیم [7]
انواع خمیر [5]
انواع خورشت [33]
انواع خوراک ها [23]
انواع فالوده [4]
انواع دسر [15]
انواع دلمه [14]
انواع رب [5]
انواع ژله [5]
انواع سالادها [19]
انواع ساندویچ [11]
انواع سس [16]
انواع سوپ [21]
انواع شربت [6]
انواع شیرینی [35]
انواع کباب [39]
انواع کتلت [9]
انواع کوکو ها [16]
انواع ماهی ها [32]
انواع مربا [15]
انواع مرغ [19]
پوره ها [4]
بستنی [8]
پخت انواع غذا با مایکروفر [3]
پخت انواع نان [16]
تهیه انواع کمپوت [12]
خاصیت خوراکیها [3]
خاصیت میوه ها [5]
غذاهای دریایی [1]
غذاهای فرنگی [28]
غذاهای گوشتی [14]
غذاهای کودکان [2]
غذاهای محلی [36]
غذاهای مخصوص ماه رمضان [4]
کوفته ها [10]
ماکارونی ها [11]
مواد غذائی مورد نیاز انسان [11]
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدید :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
  • نظز سنجی
    لطفا نظر خود را در باره وبلاگ بفرمائید .





    چک کردن وضعیت آنلان در یاهو
    تبلیغات وبلاگ

    درباره وبلاگ
    سلام به کاربران عریز .به وبلاگ آشپز ایرانی خوش آمدید.امیدوارم مطالب ما مورد توجه قرار گیرد .لذا خواهشمند است از نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را مطلع نمائید....
    ضمنا ما آماده ایم تا با شما به تبادل لینک داشته باشیم .لینک ما را با عنوان ☼☼ آموزش پخت انواع غذاهای ایرانی☼☼ در وبلاگ خود ثبت نمائید سپس از طریق نظرات و یا ارسال لینك ما را مطلع کنید تا نسبت به ثبت لینک شما اقدام گردد.
    با تشکر آشپز ایرانی
    آرشیو مطالب
    پیوندهای ثابت
    پیوندهای روزانه
    دانلود فیلم ایرانی
    آپلود عکس
    دانلود فیلم و سریال ایرانی
    پنل پیام کوتاه
    بیمه عمر سامان
    بیمه سامان
    بیمه سامان
    خرید ساعت الیزابت
    خرید گوشی طرح اصلی
    فال روزانه
    خرید دستبند
    ساعت مچی
    ساعت دیواری فانتزی
    خرید هدفون
    گن لاغری
    ساعت رولکس
    فروشگاه اینترنتی
    خرید اینترنتی
    خرید ارزان
    فروشگاه خرید اینترنتی
    فروشگاه اینترنتی ارزان سرا
    شارژایرانسل
    خرید ساعت
    >>>((( AloNe.GirL )))
    هاست Cpanel رایگان
    شهیدقلب تاریخ
    ورود آقایان ممنوع
    link4
    ♥♥♥مطالب جالب-hojjat♥♥♥
    آذر استور
    بهترین و زیباترین چت روم ایرانیان
    چت روم چیک چت
    بنرتبلیغاتی برای افزایش بازدید
    موس انگشتی
    سرگرمی و موزیک های روز
    ورزشی ها+منچستریها
    هنرهای دختر مشرقی
    تنهای روزگار
    جوک
    اشعار و سخنان زیبا
    فتوبلاگ20
    آموزش‌پخت‌انواع‌غذاهای‌ایرانی
    آشپز ایرانی
    دانلود رایگان نرم افزار
    عکس های جدید
    سایت تخصصی موبایل
    قالب های جدید وبلاگ
    لیست لینکها
    ارسال لینک به لینکدونی
    جستجوی مطالب در وبلاگ
    برای یافتن مطلب مورد علاقه خود کافیست قسمتی از نام مطلب خودرا در کارد پایین وارد نمایید.
    صفحات اضافی وبلاگ
    آپدیت روزانه نود 32

    تبلیغات وبلاگ

    Top Blog 
    Gohardasht Social Network


    لینك باكس و بنر
     

    صفحه نخست

    تغذیه و سلامتی

     

    تغذیه صحیح مانع بیماری قلبی میشود.

        تحقیقات متعددی نشان داده اسید فولیکی که به طور طبیعی در مواد غذائی وجود دارد ، قادر است از تصلب شرائین پیشگیری کند.

        قلب یکی از اعضای حیاتی بدن و مراقبت صحیح و دقیق از آن بسیار مهم است. بیماری قلبی ,عروقی در صدر فهرست غلل مرگ و میر در سراسر دنیا قرار دارد و روزانه میلیونها نفر به علت عوارض ناشی از بیماری هائی نظیر حمله قلبی , درد های آنژینی و سکته قلبی در بیمارستان ها بستری می شوند و متاسفانه جان خود را از دست می دهند.

        آنچه بروز بیماری قلبی را موجب می شود . تشکیل تدریجی رسوب های چربی یا پلاک ها در لایه داخلی دیواره سرخرگ ها است . رسوب ها سبب محدودیت عبور خون می شوند و این پدیده را تصلب شرائین می نامند به عبارتی دیگر ، تصلب شرائین عبارت از سخت و ضخیم شدن جدار سرخرگهاست . سرخ رگ های مخصوص قلب به نام کرونر ، از مهمترین سرخرگهای بدن هستند، زیرا به خود ماهیچه قلب خون می رسانند . وقتی به ماهیچه قلب خون کافی نرسد، بیمار به درد جلوی قفسه سینه یعنی درد نشانه این است که چیزی درون سرخ رگ ها مانع رسیدن جریان خون به قسمتی از قلب شده است. در چنین حالتی اگر امکان دیدن درون سرخرگها وجود داشت ، برآمدگیهایی در دیواره آنها مشاهده می شد که ÷لاک نامیده می شود و از شدت جریان خون در درون رگها می کاهد. شناخته شده ترین عواملی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می هند، عبارت از بالا بودن میزان کلسترول خون ، استعمال دخانیات ، افزایش فشار خون و زنگی بدون تحرک است. همچنین ارتباط مستقیمی میان رژیم غذائی و بیماری قلبی وجود دارد . با دریافت یک رژیم غذائی سالم می توان سلامت قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرد . بعضی از چربی های اشباع شده ، که بیشتر در غذاهای حیوانی مانند گوشت پرچرب و ... وجود دارد ، از این گروه است. این گروه از مواد غذائی با افزایش کلسترول بد ، منجر به تصلب شرائین با سخت شدن رگها می شود و این ، در حالی است که می توان به جای استفاده از این نوع غذاها ، از روغنهای غیر اشباع ( مایع ) مانند روغن آفتابگردان و ... استفاده کرد.شیرها،پنیرهاو خامه های کم چرب مصرف کرد. در جوامعی که مردم مصرف کننده مقادیر فراوانی از ماهیهای روغنی هستند، مساهده شده که شیوع بیماری های کرونر قلبی کمتر از جوامعی است که مردم مقدار خلی کمی ماهی مصرف می کنند . ماهیهای روغنی از قبیل ماهی آزاد ، قباد، حلوا شیر ، کیلکا و اوزون برون دارای اسید های چرب مفید هستند . مصرف حد اقل دو بار ماهی در هفته ، برای افرادی که سابقه بیماری دارند و هچنین افرادی که مایل به پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند ، توصه می شود. کلم برگ ، کلم قرمز ، گل کلم ، کلم بروکلی ، شلغم ، چغندر ، اسفناج ، لوبیا سبز ، نخود سبز ، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی ، دارای ویتامین های گروه (ب) خصوصاً اسید فولیک هستند و تحقیقات متعددی نشان داده اسید فولیکی که به طور طبیعی در مواد غذائی وجود دارد ، قادر است از تصلب شرائین پیشگیری کند. مصرف نمک اضافی نیز منجر به افزایش فشار خون و افزایش احتمال بروز بیمار های قلبی می شود و چنانچه در رژیم غذائی روز مره سبزی و میوه اندک باشد، به دلیل افزایش رادیکال های آزاد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی افزایش می یابد.

    به بر چسب روی مواد غذائی توجه کنید.

       امروزه تقریباً بر روی تمامی مواد غذائی بسته بندی شده بر چسبی وجود دارد که مواد تشکیل دهنده آن غذا و نیز میزان کالری ، پروتئین، چربی ، ویتامین ها و املاح معدنی موجود در آن را نشان می دهد و مصرف کننده می تواند موادی را انتخاب کند که درصد چربی آنها خوصوصاً در صد چربی اشباع شده شان کمتر بوده و نیز در تهیه آنها سدیم کمتری به کار رفته و در عوض میزان ویتامین ها و املاحی مانند آهن و کلسیم در آنها بیشتر باشد.

     

    منبع مطلب مجله خانواده سبز : شهره انصار – مهندس صنایع غذائی 

     

    لینکهای دوستان

    دانلود نرم افزارهای موبایل

    دانلود نرم افزار های کامپیوتر

    آموزش کامپیوتر و نرم افزار های آن

     

    پیری را میتوان به تاُخیر انداخت

        هیچ وقت دیر نیست . هر کس می تواند بر عادات بد خود غلبه کند.

        زیاده روی در خوردن و تنبلی عادات بدی هستند که به بدن آسیب بسیاری میرسانند. از سوی دیگر ما تصور می کنیم هر آسیبی که به بدمان وترد می آوریم با ترک آن عادت از بین خواهد رفت . در حالی که تاثیر برخی عادات بد به ویژه سیگار کشیدن می تواند برای مدت طولانی ما را آزار دهد و موجب شکل گیری عادات بد دیگری شود مخصوصاً آن دسته از عاداتی که روی دستگاه گردش خون تاثیر می گذارد. تغییر دادن رفتار و رو ش های زندگی بسیار مهم است . ممکن است تاثیر آن خیلی سریع و آنی نباشد، مثل ترمز کردن . اما مهم نیست از کجا شروع کنید، چون یک تغییر و تحول مثبت سازنده و مفید است و تغییرات دیگری به همراه دارد.

        >درست بخورید : فوری ترین مزیت انتخاب رژیم غذائی سالم کاهش فشار خون است. برای افرادی که فشار خون بالا دارند استفاده از رژیم غذائی حاوی سدیم ، پتاسیم ، میوه و سبزیجات ، لبنیات کم چرب و بسیار موثر مفید است.

        به علاوه فیبر موجود در میوه و سبزیجات و غلات می تواند به کنترل میزان گلوکز خون در افراد دیابتی نوع دوم کمک شایانی کند.

        < سر حال و قبراق باشید:   مطالعات و بررسی ها نشان می دهد ورزش کردن برخی از اثرات پیری را ار بین میبرد و موجب افزایش قدرت و توان افراد می شود . ورزش می تواند برای همه مفید باشد البته به آن معنا نیست که نباید ورزش های آیروبیک را نادیده گرفت . هفته ای سه روز استفاده از هوای تازه حتی نیم ساعت خیلی موثر است . 18 تا 24 ساعت پس از ورزش بدن درد های آرتروز را کم می کند.

        < وزن خود را کم کنید: افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی،دیابت ،اختلالات کیسه صفرا و آرتروز قرار دارند. موثر ترین راه کاهش وزن و اجتناب از اضافه وزن، کاهش کالری همزمان با انجام فعالیت های فیزیکی است. کم کردن حتی 10 کیلو به پائین آمدن فشار خون و در برخی موارد نیز، از خطر دیابت می کاهد.

         <ترک سیگار : مهر و کنترل آسیب هائی که بر اثر سیگار کشیدن به شش ها وارد می شود خیلی سخت است. افراد سی ساله ای که سیگار را کنار می گذارند ممکن است هنوز از سرطان سینه رنج ببرند ، امَا خطر آن نسبت به کسانی که همچنان سیگار می کشند کمتر است. پزشکان می گویند،«زمانی که فردی سیگار کشیدن را ترک می کند ، رگ ها و سرخرگ ها سریع واکنش نشان می دهند. حتی در عرض دو سال، خطر مرگ و میر در آنها تا 50 درصد کاهش می یاند.»

     

    منبع مطلب مجله خانواده سبز : ترجمه نسترن خدیو   

     
     

     
      
    عناوین آخرین مطالب ارسالی
    صفحات دیگر

    فروش کالا

    Powered By .:: photojam ::. .:: Copyright 2012 © maheasemoni Group , All Right Reserved ::.
    .:: گروه وبلاگهای ماه‌آسمونی ::.